בית / פוריות ותזונה בריאה / תזונה בריאה מתחילה בנשימה

תזונה בריאה מתחילה בנשימה

tumblr_n0hq0nxdQd1st5lhmo1_1280
אחד התחומים החשובים מאד בהכנת הגוף להריון הוא התמודדות עם לחצים. הנשימה הנה כלי חשוב להתמודדות עם סטרס. נשימה עמוקה מעסה את האיברים הפנימיים, מזרימה לגוף בדיוק את כמות החמצן הדרושה לו, ובכך משפיעה השפעה של ממש על מצבנו הגופני. נשימה נכונה מסייעת להתגבר על מחלות, לפתור בעיות שינה, להגביר את החיוניות, להתמודד עם מתח ועייפות ואפילו לשפר את הזיכרון.  הנשימה משפיעה על תהליכים הורמונלים בגוף, בכך ניתן להיווכח שכשהאדם נושם נשימה סרעפתית, רמת האוקסיטוצין בגוף עולה, לחץ הדם יורד וחשים רגועים יותר. מאידך כשהאדם נושם נשימת חזה שטוחה ומהירה, רמת האדרנלין עלולה לעלות ולגרום למתח ולדריכות בגוף. 

תרגול קבוע של נשימה מודעת יפחית את העייפות ויגביר את החיוניות. רצוי לתרגל נשימה סרעפתית מדי יום, כדאי לפתוח כך את הבוקר ולסיים כך את היום.

הכנת הגוף לנשימה

לשבת/ לשכב בצורה נוחה, יד אחת מונחת על הבטן ויד שנייה מונחת על בית החזה להוציא את כל האוויר שיש בריאות בנשיפה חזקה. לקחת אויר מהאף תוך כדי ניפוח הבטן ולדמיין שהבטן כמו בלון שמתנפח בזמן שלוקחים אויר פנימה. 
להוציא אויר מהאף תוך כדי הוצאת האוויר מהבטן לדמיין שיוצא אויר מהבלון ושהבטן כמעט נדבקת לגב לחזור על פעולה זו הרבה פעמים עד שמרגישים שהנשימה נהיית נוחה וטבעית.  ככל שתתרגלו יותר, כך הפעולה תהפוך לקלה יותר ולטבעית יותר.