בית / פוריות ותזונה בריאה / פוריות ותזונה בראי הרפואה הסינית

פוריות ותזונה בראי הרפואה הסינית
cha
האדם הוא אכן מה שהוא אוכל, הרפואה הסינית נותנת דגש רב לנושא התזונה.הידע התזונתי שצברו הסינים לפני אלפי שנים רב עד מאוד. אם במערב אנו מסתכלים על הערכים התזונתיים של המזון- ויטמינים, מינרלים, פחמימות ושומנים. הסינים לעומת זאת התרכזו בערכים האיכותיים של המזון. כלומר: מזון מחמם, מקרר וכדומה. בקלאסיקה הסינית נכתב: "החכמים חיו לפי חוקי הטבע ולכן גופם לא סבל ממחלות משונות: הם לא איבדו שום דבר שהטבע העניק להם, ותמצית חייהם לא היתה מותשת מעולם" NEI JING. אז בואו ניגש לתאכלס, מה ממליצה לכן הרפואה הסינית לאכול. גם הרפואה הסינית מציעה להוריד את כל הרעלים המלישים מהתזונה כגון סוכר לבן, קמח לבן ומוצרי חלב. אנו נתאים את התזונה לפי הטמפרטורה המאפיינת כל מטופלת.

אני כן ממליצה לכולן באופן גורף להתחיל את הבוקר עם דייסת קוואקר. זו מחממת ומזינה, האם ידעתן שהסינים מתחילים את הבוקר במרק דגים? אז לא לדאוג בכל זאת אנחנו במערב ועל כן דייסת קוואקר מחממת ומזינה הינה פתיחה נפלאה לבוקר. ובאופן כללי כדאי לשמור על חמימות ולהמנע ממזון ומשקאות קרים.

אני אתייחס ל-3 אבחנות בקליניקה.

נתחיל מהמלצות לחיזוק דם, זו התזונה המומלצת לנשים הללו:

מהצומח אני ממליצה על מזונות עשירים בכלורופיל (או אפילו משקה כלורופיל) כגון: עלים ירוקים, ענבים אדומים, אוכמניות ופטל שחור ואדום, מולסה.- כל אלו מחזקים דם.מוצרי חלב עיזים, ביצים אורגניות ודגים- כל אלו לא בכמות מוגזמת. ברזל בכמות גדולה יחסית נמצא במזונות כגון: כבד (עדיף אורגני), בשר, חלמון ביצה, דגנים מלאים, קטניות סויה, עלים ירוקים כהים, אצות, נבט חיטה, מולסה, משמש, שזיפים מיובשים, צימוקים, אגוזים, צנוברים, פיסטוק, חילבה, גרעיני דלעת, זרעי חמניות, טחינה. על מנת שספיגת הברזל תהיה טובה מומלץ ליטול ויטמין C

חיזוק YIN

להמנע מ: פלפל חריף, בצל, אגוזים, כבש, עוף, שמן סויה, קפה, אלכוהול, חרדל, קינמון, בזיליקום

מומלץ: אורז מלא, אצות ים, טופו, שעןעית ירוקה, עגבניה, מלפפון, סלק אדום, תפוח אדמה, בטטה, ארטישוק ירושלמי, בננה (זהירות כשיש ליחה), אננס, פאפיה, מנגו, אבטיח, מלון, ענבים, אגסים, תפוחים. ביצים (אורגניות)

ניקוז לחות וליחה

להמנע ממזון מקרר, נא ומתוק מדי, ביצים, גבינות, בשר, אגוזים, בוטנים, מזון מטוגן, מזון מעובד, ארוחה כבדה עם סוגי מזון רבים, ארוחות לילה.
כדי לייבש לחות מומלץ: שיפון, אמרנט, סלרי, חסה, בצל ירוק, אלפלפה, לפת, קולורבי.